Thursday 23 August 2007

Balochistan News




اعدام و قتل چهار جوان بلوچ در يک روز
"طبق گزارشي در سايت خبري رژيم "فارس" امروز 2 نفر با اسامي " شكرالله كردي تمنداني" فرزند نورمحمد و" حسين چوبي" فرزند محمدعلي در محوطه زندان زاهدان بدار آويخته شدند. اتهامات اين دو حمل مواد مخدر از نوع ترياک وهروئين اعلام شده است
همچنين در گزارشي دريافتي بنقل از شبکه استاني رژيم در بلوچستان آمده است که امروز سه شنبه 31 مرداد 86 دو جوان از طايفه گمشادزهي در منطقه "كوه سفيد" سراوان طي حمله همه جانبه از زمين و هوا توسط نيروهاي نظامي رژيم در" رزمايش اتحاد 2 " بقتل رسيدند
با توجه به اخبار 11 اعدامي و 11کشته كه در در طول چهار هفته گذشته منتشر شد ,آمار بلوچ هاي كشته و اعدام شده توسط نيروي انتظامي رژیم در سي روز اخير از 26 نفر هم فراتر مي رود.
در همين جا از تمام سازمان ها و مدافعين حقوق بشر مي خواهيم همانگونه كه به کشتار و مشکلات مناطق ديگر عکس العمل نشان مي دهيد به مسائل ومشکلات و جنايتهاي روزانه رژيم ج.ا.ا در بلوچستان هم توجه نشان دهيد و آن را محکوم کنيد و گرنه شاهد يك تراژدي انساني ديگر خواهيم بود . با توجه به روندي كه نيروي انتظامي در مخفي كردن جناياتش درپيش گرفته روزانه بر دامنه قتل و كشتار خود مي افزايد .
سایت خبری رژیم "فارس" در باره اعدام اين دو نفر چنین نوشت
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دادگستري استان، داديار اجراي احكام دادسراي عمومي و انقلاب اسلامي زاهدان متهمان، شكرالله كردي تمنداني فرزند نورمحمد و حسين چوبي فرزند محمدعلي متهم رديف اول را به اتهام وارد كردن مقدار 280 كيلوگرم ترياك به داخل كشور و فروش مواد و متهم رديف دوم به اتهام حمل و نگهداري مقدار 138 كيلوگرم هروئين به اعدام محكوم كرد. وي افزود: حكم صادره پس از تاييد مراجع عالي قضايي صبحگاه امروز در محل محوطه زندان زاهدان به مرحله اجرا درآمد. انتهاي پيام/م
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8605300490

گزارش : راديو بلوچي اف ام




تهران:۱۹:۵۲ , ۱۳۸۶/۰۵/۳۱
نسخه چاپی ارسال اين خبر به دوستان
مصطفی پور محمدی :
اشرار و تروریست ها با تحریک آمریکا و انگلیس در پی تشدید اختلافات قومی هستند
وزیر کشور ضمن تقدیر از استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد که اشرار و گروهک های تروریستی با تحریک و هدایت آمریکا و انگلیس هدفی جز تشدید اختلافات قومی و کند کردن آهنگ توسعه ندارند .
به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر کشور طی نامه ای از اقدامات استاندار و مسئولان امنیتی و انتظامی استان سیستان و بلوچستان در گروگانگیری اخیر تقدیم کرد .
متن این نامه بدین شرح است: خبر آزادی سریع و صحت و سلامت شهروندانی که در منطقه چابهار توسط اشرار به گروگان گرفته شده بودند موجب مسرت و خوشحالی گردید. اشرار و گروهک های تروریستی که با تحریک آمریکا و انگلیس و با هدایت و رهبری دستگاه های جاسوسی بیگانه هدفی جز تشدید اختلافات قومی و ناامنی جلوه دادن منطق تجاری برای سرمایه گذاری اقتصادی و کند کردن آهنگ توسعه و محروم نگاه داشتن مردم غیور و ستمدیده سیستان و بلوچستان ندارند، این بار نیز در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.
بی شک توفیق بزرگ مدیران پرتلاش استان حاصل هماهنگی کامل و موثر تمامی نیروهای انتظامی ، نظامی و امنیتی و اعضای شورای تامین استان و به ویژه قرارگاه رسول اکرم(ص) می باشد.
در این عملیات که با همکاری صمیمانه وزارت کشور و پلیس پاکستان انجام و منجر به آزاد سازی و بازگشت تمامی گروگان ها به میهن عزیز خود گردید، عزم و اراده جدی دوتل پاکستان برای بالا بردن ضریب ایمنی مرز مشترک خود با ایران در چارچوب پیمان مشترک ایمنی فیمابین دو کشور قابل تقدیر است.
اشرار و دشمنان قسم خورده اسلام بدانند که مردم غیور و دیندار سیستان و بلوچستان دشمنان خود را به خوبی شناخته اند.
نظام مقدس جمهوری اسلامی در سرکوب شرارت ها و فتنه خواهی ها ذره ای اغماض نخواهد کرد و تمام توان و تلاش خود را در توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان و تامین امنیت مردم شریف این استان به کار خواهد بست.
این پیروزی ظفرمند را به مردم شریف استان سیستان و بلوچستان ، جنابعالی و اعضای محترم شورای تامین استان تبریک گفته و از خداوند توفیق شما را برای خدمت رسانی صادقانه در راه اهداف نظام مقدس اسلامی مسئلت دارم.



تهران:۱۹:۱۸ , ۱۳۸۶/۰۵/۳۱
نسخه چاپی ارسال اين خبر به دوستان
عکس خبری / بازگشت گروگانهای ایرانی از پاکستان
گروگانهایی که بامداد 28 مرداد در محور چابهار - ایرانشهر به دست اشرار گرفتار شده بودند عصر امروز وارد زاهدان شدند.
عکس / خبرگزاری مهر



تهران:۱۷:۲۵ , ۱۳۸۶/۰۵/۳۰
نسخه چاپی ارسال اين خبر به دوستان
جانشین فرمانده ناجا:
گروگان ها تا 24 ساعت آینده به زاهدان منتقل می شوند
زاهدان - خبرگزاری مهر: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور گفت: گروگان های ربوده شده در حادثه اخیر محور چابهار به ایرانشهر تا 24 ساعت آینده به وسیله یک فروند بالگرد از کویته پاکستان به زاهدان منتقل می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر در زاهدان، سردار ذوالفقاری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در منطقه عمومی خاش اظهار داشت: طبق گفته های پلیس محلی پاکستان حال 21 شهروند ایرانی آزاد شده از دست اشرار به جز یک نفر که جراحت سطحی برداشته، خوب است.
وی افزود: همچنین در این عملیات 16 شرور دستگیر و یک نفر از آنان به هلاکت رسیده است.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: تحویل افراد شرور دستگیر شده با توجه به تکمیل تحقیقات پلیس بلوچستان پاکستان مدت زمانی طول خواهد کشید.
وی عملیات اخیر را نمونه بارز اتحاد بین ایرانیان و برادران پاکستانی دانست و تاکید کرد: با ورود اشرار به خاک پاکستان اطلاعات مورد نیاز توسط مرزبانی و دستگاه های امنیتی در اختیار مسئولان آن کشور قرار گرفت و پلیس پاکستان نیز به بهترین نحو از این اطلاعات استفاده کرد.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور افزود: حکمران و پلیس بلوچستان پاکستان طی شش ماه گذشته با توجه به صحبت ها و جلسه های مختلف مسئولان دو کشور دو عملیات گسترده بر علیه اشرار انجام داده اند.


تهران:۱۴:۲۶ , ۱۳۸۶/۰۵/۳۱
نسخه چاپی ارسال اين خبر به دوستان
سخنگوی وزارت امور خارجه:
گروگان های آزاد شده از دست اشرار امروز از پاکستان باز می‌گردند
گروگان های آزاد شده ایرانی از دست اشرار ، بعدازظهر امروز با هواپیما از کویته پاکستان به ایران باز می گردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت افراد ربوده شده توسط اشرار در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد : افراد آزاد شده که تعداد آنها 21 نفر است ، بعدازظهر امروز با هواپیما از کویته پاکستان عازم کشورمان خواهند شد .سخنگوی وزارت امور خارجه در تشریح اقدامات انجام شده جهت آزادی شهروندان کشورمان اظهار داشت : خنثی سازی گروگانگیری مرهون فعالیتهای وزارت امور خارجه ، وزارت کشور ، استانداری سیستان و بلوچستان ، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کویته و نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان می باشد که از ابتدای وقوع حادثه با انجام یکسری اقدامات سیاسی ، دیپلماتیک و امنیتی - اطلاعاتی و همکاری کامل دولت پاکستان زمینه آزادسازی افراد ربوده شده را فراهم کردند .
حسینی اضافه نمود : هیئت اعزامی به پاکستان جهت پیگیری موضوع به سرپرستی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته به همراهی مقامات ارشد استان سیستان و بلوچستان ، در شهر کویته مورد استقبال گرم حکمران ایالت بلوچستان و سایر مقامات این ایالت قرار گرفتند و مقامات پاکستانی در دیدار با آنها بر روابط راهبردی منبعث از علائق مشترک و روابط متین با جمهوری اسلامی ایران تاکید نموده و خواستار تداوم همکاری دو کشور برای مقابله با اشرار و ناامنی در مرزهای دو کشور شدند .
سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد : با تحویل افراد ربوده شده به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کویته زمینه انتقال این افراد با یک فروند هواپیمای آنتونف به زاهدان فراهم گردید .


تهران:۱۵:۵۲ , ۱۳۸۶/۰۵/۲۹
نسخه چاپی ارسال اين خبر به دوستان
تهران:۱۵:۵۲ , ۱۳۸۶/۰۵/۲۹
پیگیری استاندار و تماس وی با حکمران ایالت بلوچستان موجب آزادی گروگانها شد
زاهدان - خبرگزاری مهر: با پیگیری و دیپلماسی قوی استاندار سیستان و بلوچستان و همکاری حکمران ایالت بلوچستان پاکستان اشرار حادثه تروریستی صبح دیروز جاده چابهار به ایرانشهر دستگیر و گرو گان ها آزاد شدند.
به گزارش خبرنگار مهر، معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس اطلاعات غیررسمی، موضوع آزادی و تحویل گروگان ها از مجاری سیاسی و دیپلماتیک پیگیری شد.
سیدمحسن صادقی افزود: پس از فرار گروگانگیرها به پاکستان با پیگیری دکتر دهمرده استاندار و تماس وی با حکمران ایالت بلوچستان و بررسی مناطقی که احتمال تجمع اشرار در آن می رفت، موضوع در دست پیگیری قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری "احمد غنی" حکمران ایالت بلوچستان پاکستان و محاصره اشرار و در گیری نیروهای پاکستانی با اشرار در شب گذشته خوشبختانه گرو گان ها آزاد و شماری از اشرار به هلاکت رسیدند.
به گفته وی، پس از حوادث اخیر در استان سیستان و بلوچستان استاندار با دعوت از حکمران بلوچستان پاکستان برای سفر به استان و نیز سفر چند ماه گذشته استاندار سیستان و بلوچستان و هیئت همراه به ایالت بلوچستان پاکستان و نیز اقدام مسئولین پاکستانی در سرکوب و دستگیری اشرار و آزادی گروگان ها در حادثه تروریستی اخیر باب جدیدی در همکاری های امنیتی سیاسی و اقتصادی استان با ایالت بلوچستان پاکستان باز شده است.





تهران:۱۲:۰۷ , ۱۳۸۶/۰۵/۲۹
نسخه چاپی ارسال اين خبر به دوستان
گروگانگیران جاده چابهار زاهدان دستگیر شدند
زاهدان - خبرگزاری مهر: یک منبع آگاه از دستگیری اشرار حادثه گروگانگیری، توسط نیروهای امنیتی پاکستان و آزادی 28 نفر از گروگان ها خبر داد.
این منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر در زاهدان اظهار داشت : متاسفانه یک تن از گروگان ها در عملیات پلیسی توسط اشرار به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مقامات رسمی استان تاکنون از هرگونه اظهار نظری در این ارتباط خودداری می کنند.

اشرار مسلح صبح دیروز در محور چابهار به ایرانشهر در منطقه سرباز، تعدادی از خودروهای عبوری را به آتش کشاندند و سرنشینان این خودروها را به گروگان گرفتند.







تهران:۱۹:۱۸ , ۱۳۸۶/۰۵/۳۱
نسخه چاپی ارسال اين خبر به دوستان
عکس خبری / بازگشت گروگانهای ایرانی از پاکستان
گروگانهایی که بامداد 28 مرداد در محور چابهار - ایرانشهر به دست اشرار گرفتار شده بودند عصر امروز وارد زاهدان شدند.
عکس / خبرگزاری مهر



درگيری در خاش
یکشنبه بیست و هشتم مرداد 1386 ساعت 22:31
به گزارش آژانس خبری تفتان از خاش درگیری دیگری بین نیروهای رژیم و گروهی از جوانان بلوچ در خاش رخ داده است.
ریگی خبرنگار تفتان گزارش می دهد که نیروهای رزیم در حالی که عازم ایرانشهر بودند در کمین گروهی از جوانان بلوچ افتادند و درگیری شدید بین طرفین آغاز شد و تا چند ساعت این درگیری ادامه داشت جوانان بلوچ بعد از به هلاکت رساندن چندین پاسدار به سوی کوههای بلوچستان عقب نشینی کردند.
درگيری شدید در جکيگور
یکشنبه بیست و هشتم مرداد 1386 ساعت 22:30
به گزارش آژانس خبری تفتان از جکیگور درگیری شدیدی بین جوانان بلوچ و پاسداران نظام در جکیگور رخ داده است که منجر به هلاکت دهها پاسدار و مجروح شدن دهها نفر دیگر شده است و طبق برخی گزارشها چند جوان بلوچ در این درگیری به شهادت رسیدند.
خبرنگار تفتان می افزاید بعد از گروگان گیری در محور ایرانشهر ـ چابهار نیروهای رژیم حیوان گونه به منازل مسکونی یورش برده و خانه به خانه به تفتیش پرداختند در این هنگام ساکنان یک منزل به سوی ماموران رژیم شلیک کردند و درگیری شدیده شروع شد که دهها پاسدار در این میان به هلاکت رسیدند هنوز جزئیات دقیق این درگیری بدست نیامده است و خبرنگار تفتان در منطقه حاضر شده تا جزئیات دقیقتری کسب نماید و با رسیدن گزارش جزئیات بیشتر را برای بازدیدکنندگان ارائه خواهیم کرد


یکشنبه بیست و هشتم مرداد 1386 ساعت 19:4
به نام خدابدينوسيله جنبش مقاومت مردمي ايران به اطلاع عموم مردم بلوچسان و ايران مي رساند كه جنبش با كشتار و هدف قرر دادن افراد عادي اعم از شيعه وسني ,فارس و بلوچ شديدا مخالف است وهر گونه تعرض به مردم عادي را مغاير با اصول اخلاقي و موازين بشري مي داند لذا اگر در حادثه محور ايرانشهر چابهار افراد عادي هدف قرار گرفتند جنبش مقاومت شديدا اين عمل را محكوم مي نمايد و از اين گروه وديگر گروههاي نظامي بلوچستان كه اهداف سياسي دنبال مي كنند مي خواهد از هدف قرار دادن مردم عادي بپرهيزند و اهداف نظامي را مورد مطالعه قرار داده ودر برنامه كاري خود قرار دهند زيرا هدف قرار دادن افراد عادي در گذشته نشان داده كه هيچ سودي براي مردم و مبارزين نداشته و رژيم از اين گونه حركات هم در داخل و هم در سطح بين المللي بهره برداري نموده است و به بهانه اين گونه حركات سركوب و اعدام را در بلوچستان گسترش داده است.البته ناگفته نماند كه محرك اصلي اين گونه واكنشها خود رژيم بوده وهست ورژيم با اعمال غير انساني و اعدامهاي وحشيانه و كشتار مردم بيگناه وعادي بلوچ بسياري را به چنين واكنشهاي انتقام جويانه سوق مي دهد اگرچه جنبش نمي خوهد چنين اعمالي را توجيه نمايد ولي به هر حال عامل اصلي اين حواث خود رژيم ولايت فقيه ست.جنبش مقاومت مردمي ايران جندالله





درگيری در خاش


نویسنده: امان بلوچ
دوشنبه 29 مرداد1386 ساعت: 0:45
یانیه سازمان مبارزین بلوچصبح روز یکشنبه مورخه 28/5/86 سازمان مبارزین بلوچ طی عملیاتی واقع در منطقه چابهار دو راهی سنگان در یک کیلومتری پاسگاه رندان،6کیلومتری پاسگاه نوبندیان و 10 کیلومتری پاسگاه پلان موفق به انهدام چند دستگاه نفتکش،تریلر،کامیون و دو دستگاه خودروی نظامی شدند.و نیز 21 نفر از افراد مشکوک وابسته به نظام حکومت ضد بلوچی و مردمی ایران دستگیر شدند که در حال بازجویی قرار دارند.ضمنا در بین این افراد 3نفر نظامی به نامهای ابراهیم اغرلو،مهدی زارعی و مهدی پاک به اسارت درآمدند.لازم به ذکر است در این عملیات به افراد عادی هیچ گونه آسیبی وارد نشده است.توضیحا افراد غیر نظامی و غیر وابسته به نظام بعد از شناسایی هویتشان آزاد خواهند شد.سازمان مبارزین بلوچ


پليس پاكستان "اشرار" حادثه چابهار را تبعه كشورش مي‌داند

خبرگزاري فارس: سخنگوي استانداري سيستان و بلوچستان گفت: پليس پاكستان مدعي آن است كه اشرار حادثه چابهار به ايرانشهر تبعه كشور پاكستان هستند و به همين دليل از استرداد انان سرباز ميزند.حسنعلي نوري پيش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان تصريح كرد: علارغم آن‌كه اشرار حادثه چابهار به ايرانشهر توسط نيروي انتظامي شناسايي شده و با توجه به وابستگي آنان به گروهك تروريستي جندالله تابعيت ايراني آنان مشخص است ولي پليس پاكستان با بهانه تراشي و بيان اينكه آنان پاكستاني هستند تمايلي براي استرداد اشرار به ايران را ندارد.نوري گفت: 2 كشور ايران و پاكستان بر اساس توافق 2 طرفه ملزم به استرداد مجرميني هستند كه به خاك 2 كشور متواري مي‌شوند و رويكرد پليس پاكستان حاكي از نوعي تلاش براي عدم استرداد مجرمان شرور حادثه چابهار به ايرانشهر به كشورمان هستنديك منبع اگاه امنيتي در استان سيستان و بلوچستان نيز به خبرنگار فارس گفت: به دليل آنكه اشرار حادثه چابهار به گروهك جندالله ـ وابسته به دستگاه‌هاي امنيتي آمريكا ـ مربوط مي‌شوند و انجام عمليات كور تروريستي از سوي آنان در اين شرايط كه استان سيستان و بلوچستان مسير توسعه امنيت و پيشرفت پايدار را طي مي‌كند، امريكا پاكستان را تحت فشار قرار داده تا با عدم استرداد اين اشرار به ايران، حلقه مفقوده مستند دخالت آشكار دستگاهاي امنيتي و اطلاعاتي آمريكا در مسائل داخلي ايران برملا نشود.
کد خبر: 42660 تاريخ خبر: سی و يکم مرداد ۱۳۸۶ برابر با بيست و دوم اوت ۲۰۰۷


بلوچستان؛ یک مسئله و سه کشور
دوشنبه، 29 مرداد ماه 1386 برابر با 2007-08-20توماج طاهبازهنوز اندکی از خبر ناپديد شدن دو جهانگرد بلژيکی در استان سيستان و بلوچستان و آزادی بی سر و صدای آن ها نگذشته بود، که روز یکشنبه هفته جاری در جاده ايرانشهر به چابهار گروهی از افراد مسلح چند شهروند ايرانی را به گروگان گرفتند ـبر پايه گزارش های رسیده، اين گروه سوار بر خودروهايی بودند که به رنگ ماشين های نيروی انتظامی در آمده بود و از فاصله دور با ماشين های معمول پليس تفاوتی نداشته است ـاما تنها يک روز از اين گروگانگيری نگذشت، که خبر آزادی گروگان ها- نخست به شکل خبرهای غير رسمی- در رسانه های رسمی يران منتشر شد ـساعتی بعد، معاون سياسی امنيتی استانداری سيستان و بلوچستان به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، گفت: افراد مسلحی که شهروندان ايرانی را گروگان گرفته بودند، به خاک پاکستان فرار کرده بودند و بعد از مدتی با همکاری مقام ها و ماموران امنيتی پاکستان گروگان ها آزاد شدند ـبه گفته اين مقام استانداری، نيروهای پاکستانی محل اختفای گروگانگيرها را محاصره کردند و با آن ها درگير شدند ـنا آرامی ها در مرز ايران، پاکستان و افغانستان طی سال های گذشته نيز وجود داشته است. برخی ريشه ناآرامی ها را نارضايتی های قومی و برخی تنها ناشی از حضور قاچاقچيان و گروه های مسلح در منطقه می دانند ـفريدون ابراهيمی، گزارشگر راديو افغانستان آزاد در پاکستان، به راديو فردا می گويد: «مقام های نيروهای سرحدی [مرزبان] پاکستان تاييد کرده اند، هنگامی که رباينگان می خواستند گروگان ها را به جای ديگری انتقال دهند آن ها اشاره کردند که موتورشان [خودرويشان] را متوقف کنند. آن ها در مقابل به سربازان تيراندازی کردند و به دليل تبادل آتش، بيست و يک گروگان ايرانی که در ميان آن ها شماری از کارکنان وزارت تعليم [آموزش و پرورش] ايران هم بودند آزاد شدند ـگروگانگيری اخير در جنوب شرقی ايران اولين نمونه از اين دست نيست ـنا آرامی ها در مرز ايران، پاکستان و افغانستان طی سال های گذشته نيز وجود داشته است. برخی ريشه ناآرامی ها را نارضايتی های قومی و برخی تنها ناشی از حضور قاچاقچيان و گروه های مسلح در منطقه می دانند ـبا اين همه کارشناسان به اين نکته بيش از هر چيز اشاره می کنند که بدون همکاری دولت ها با يکديگر، نمی توان گروگانگيری ها و خشونت ها را متوقف کرد ـمقام های افغانستان، پاکستان و مقام های ایالات متحده آمریکا، ايران را متهم می کنند که در خشونت های افغانستان دست دارند ـاز سوی ديگر برخی از مقام های استانی ايران، پاکستان را متهم می کنند که به خانه امن آن چه «اشرار» می خوانند تبديل شده است ـبه گفته افراسياب ختک، تحليگر مقيم پاکستان، ايران و پاکستان، رقابت در افغانستان را به حل مسائل امنيتی ترجيح داده اند ـآقای ختک می گويد: «پاکستان و ايران هنوز نتوانسته اند ميان يکديگر هماهنگی ايجاد کنند و حاضر نيستند ميان خود مصالحه کنند. اما اين ماجرايی که اتفاق افتاد خوشايند است که نيروهای دو کشور با هم همکاری داشتند. اين مسئله خطر مشترکی برای همه کشورهای منطقه است ـخبرگزای مهر در ايران گزارش داده است که در جريان درگيری ها با گروگانگيرها، بيست و هشت نفر آزاد شدند و يک نفر جان باخته است و این در حالی است که خبرگزاری فارس خبر از آزادی بيست و يک نفر از گروگان ها می دهد ـخبرگزاری های ايران برای مدتی اشاره مستقيمی به نام گروه، گروه ها يا شخص سامان دهنده اين گروگانگيری نکردند. اما در پاکستان بلافاصله پس از آزادی گروگان ها، نام عبدالمالک ريگی در روزنامه انگليسی زبان داون، چاپ اسلام آباد به عنوان رهبر گروگانگيرها آمده است ـبلوچستان و مرز مشترک هر سه کشور به يک منطقه تاکتيکی مهم تبديل شده است، که بسياری از گروه های پيکارجوی مسلح در آن جمع شده اند. اين يک چيزی است که همه منطقه را ناآرام کرده است. اگر سياست ها هماهنگ شود و نيروهای امنيتی با غافلگيری عمل کنند می توانند ناآرامی ها را از ميان بردارند ـیک تحلیلگر پاکستانیفريدون ابراهيمی می گويد: «نيروهای سرحدی پاکستان گفتند که يکی از گروگان ها و دو رباينده هلاک [کشته] شده اند و هفده نفر هم که از گروه عبدالمالک ريگی هستند دستگير شده اند ـناآرامی در مرز سه کشوراما چرا مرز سه کشور افغانستان، پاکستان و ايران همواره نا آرام است و راه حل پايان دادن به اين ناآرامی ها چيست؟افراسياب ختک، تحليگر در پاکستان معتقد است: «بلوچستان و مرز مشترک هر سه کشور به يک منطقه تاکتيکی مهم تبديل شده است، که بسياری از گروه های پيکارجوی مسلح در آن جمع شده اند. اين يک چيزی است که همه منطقه را ناآرام کرده است. اگر سياست ها هماهنگ شود و نيروهای امنيتی با غافلگيری عمل کنند می توانند ناآرامی ها را از ميان بردارند ـاخيرا نشست مشترکی برای ايجاد امنيت در مرزهای افغانستان و پاکستان ميان مقام ها و کارشناسان دو کشور برگزار شد، به نام جرگه امن ـهدف از برگزاری این نشست، ايجاد امنيت در مرزهای دو کشور است که کارشناسان معتقدند بر ايران نير تاثير می گذارد ـبرشنا نظری، گزارشگر راديو افغانستان آزاد در کابل می گويد: تحليگران مطبوعات مستقل افغانستان معتقدند تضمين های اجرايی بايد توسط دولتمردان ارائه شود و در اين مورد خوشبينی های چندانی وجود ندارد ـبه گفته فريدون ابراهيمی، خبری از کشته، زخمی يا دستگير شدن عبدالمالک ريگی مخابره نشده است و او اصلا در محل درگيری حضور نداشت ـاستان سيستان و بلوچستان در سال های اخير صحنه برخی اقدامات خشونت بار و گروگانگيری هايی بوده است که مقام های ايران می گويند، «قاچاقچيان مواد مخدر» و «اشرار» مسببان آن ها هستند ـدر کشورهای منطقه، اين گروه ها با نام های مختلفی خوانده می شوند، شورشی، افراطی و نظير اين ها. اما در همه موارد و با هر نامی، فعاليت اين افراد به شکل مسلحانه انجام شده است و در بيشتر موارد قربانيان اصلی شهروندان غير مسلح بوده اند ـرادیو فردا



اطلاعیه جدید جنبش مقاومت مردمی ایران
دوشنبه بیست و نهم مرداد 1386 ساعت 22:47
به نام خدابدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله ) ادعاهای رسانه رژیم به وابسته بودن عاملان حادثه محور ایرانشهر _ چابهار به جنبش را شدیدا تکذیب نموده و اعلام می دارد که این گروه هیچ ارتباطی با جنبش مقاومت نداشته و اعضای جنبش در این عملیات هیچگونه مشارکتی نداشته اند همچنین از اعضای جنبش هیچ کس در خاک پاکستان دستگیر نشده است زیرا دلاورمردان جنبش مقاومت هرگز در خاک پاکستان نیستند تا دستگیر شوند و جنبش استفاده از خاک دیگران را برای مبارزه منافی موازین بین المللی می داند و نیازی هم به استفاده از خاک پاکستان ندارد و همه مبارزان جنبش در کوههای بلوچستان و در پایگاههای خویش به سر می برند.البته ناگفته نماند که جوانان بلوچستان از جنایات رژیم علیه مردم عادی و اعدامهای فله ای جوانان بی گناه بلوچ به تنگ آمده و با تشکیل گروههای کوچکی اقدام به عملیاتهای تلافی جویانه می نمایند و در حقیقت آفریننده این گونه حوادث رژیم مستکبر و فاسد ضد بشری ولایت فقیه است.

jonbesh.mardom@gmail.com
روابط عمومی جنبش مقاومت مردمی ایران



جزئیات تازه از حمله افراد مسلح به دهها خودروی سبک و سنگین در چابهار

به گزارش زمان از چابهار صبح امروز ۴ خودرو از اشرار مسلح با بستن جاده اصلی چابهار 20.8.07- ایرانشهر ۸ خودروی سبک و سنگین شامل دو نفتکش، سه دستگاه تریلر، یک کامیون و دو خودروی سواری را به آتش کشیدند و تعدادی را گروگان گرفتند.رییس دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی با تأیید حادثه گروگانگیری صبح امروز در محور «چابهار - ایرانشهر» اعلام کرد که بر اساس آخرین اخبار 12 تن در جریان حمله اشرار مسلح به گروگان گرفته شده و به پاکستان انتقال داده شده‌اند. معاون اجتماعی قرارگاه عملیاتی رسول‌اکرم (ص) از اعزام واحدهای رزمی این قرارگاه و نیروهای پلیس استان سیستان و بلوچستان به محل گروگانگیری و آغاز عملیات تعقیب اشرار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زمان از چابهار صبح امروز ۴ خودرو از اشرار مسلح با بستن جاده اصلی چابهار - ایرانشهر به مدت ۲ ساعت از ساعت ۵ تا ۷ صبح ۸ خودروی سبک و سنگین شامل دو نفتکش، سه دستگاه تریلر، یک کامیون و دو خودروی سواری را به آتش کشیدند.ظاهرا آنان چهار دستگاه سواری را نیز به همراه رانندگانشان که غیر بلوچ بوده اند ، ربوده‌اند که زارعی ، مسئول آموزش و پرورش بخش دشتیاری چابهار هم در میان گروگان‌هاست.گفته می شود تعداد گروگانها بیش از ۱۴ نفر بوده است.۲ شب پیش نیز در یک درگیری در مرز پیشین ۲ بلوچ مظنون به حمل مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کشته شدند . در آن درگیری ۵ نفر از ماموران انتظامی نیز جان باختند.روز گذشته فردی به نام رضایی نوهانی که مسلح بوده است در حال خروج از مرز کندوکی توسط ماموران کشته شده است و احتمال می رود حمله صبح امروز در واکنش به کشته شدن رضایی نوهانی صورت گرفته باشد . شایان ذکر است محل درگیری در یک کیلومتری پاسگاه رندان ، ۶ کیلومتری پاسگاه نوبندیان و ۱۰ کیلومتری پاسگاه پلان بوده و در مدت ۲ ساعت حضور نیروهای شبه نظامی ناشناس نیروی انتظامی هیچگونه تحرکی نداشته است.در همین حال بازتاب نوشته است : گفته می‌شود، روز گذشته نیز یکی از عوامل اشرار سوار بر موتورسیکلت با مأموران پاسگاه مرزی دیندان درگیر و به هلاکت رسیده و برخی اقدام صبح امروز را در تلافی آن رویداد ارزیابی می‌کنند.یک منبع در نیروی انتظامی چابهار در تماس «بازتاب»، با اعلام این‌که نیروها به محل حادثه اعزام شده‌اند، از ارایه توضیحات پوزش خواست.در همین رابطه ایسنا گزارش داد : ساعت 6:45 صبح امروز بیست و هشتم مرداد ماه، اشرار مسلح مقابل یک دستگاه اتوبوس مسافربری که هنوز مشخص نشده در مسیر رفت یا برگشت به سمت چابهار در حرکت بوده، را گرفته و با شلیک گلوله‌های متعدد پس از مصدوم کردن تعدادی از سرنشینان خودروهای عبوری در جاده و تخریب خودروها، حدود 30 تن از مسافران را به گروگان گرفتند که گفته می‌شود رییس آموزش و پرورش یکی از توابع چابهار نیز از جمله گروگان‌ها است. در پی وقوع این حادثه در منطقه «جکی‌گر» در نزدیکی چابهار، تحقیقات پلیسی در حالی برای شناسایی مخفیگاه گروگانگیران و یافتن سرنخی در این رابطه آغاز شده است که سلامتی کامل گروگان‌ها و هویت آنها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. همچنین آخرین گزارش‌ها حاکی از آنست که تیم کاملی از ماموران انتظامی منطقه با محاصره محل عملیات تعقیب و گریز را آغاز کرده و تا کنون هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص این که فردی از گروگان‌ها به قتل رسیده باشد یا خیر؟ به دست نیامده است. معاون اجتماعی قرارگاه عملیاتی رسول‌اکرم (ص) از اعزام واحدهای رزمی این قرارگاه و نیروهای پلیس استان سیستان و بلوچستان به محل گروگانگیری و آغاز عملیات تعقیب اشرار خبر داد. سرهنگ اثنی عشری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ایسنا با تشریح حادثه گروگانگیری تعدادی از هموطنان در سیستان و بلوچستان، گفت: در ساعت 6:45 صبح امروز، تعدادی از اشرار مسلح در حرکتی ناجوانمردانه اقدام به ایجاد راهبندان در محور «چابهار ــ ایرانشهر» کرده و پس از به آتش کشیدن تعدادی خودروی عبوری، چند تن را ربوده و متواری شدند. وی افزود: واحدهای رزمی قرارگاه رسول‌اکرم (ص) و ماموران فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در پی اطلاع از موضوع بلافاصله به محل اعزام شده و عملیات تعقیب اشرار را آغاز کردند.رییس دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی با تأیید حادثه گروگانگیری صبح امروز در محور «چابهار - ایرانشهر» اعلام کرد که بر اساس آخرین اخبار 12 تن در جریان حمله اشرار مسلح به گروگان گرفته شده و به پاکستان انتقال داده شده‌اند. سرهنگ مهدی احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «حوادث» ایسنا در تشریح جزئیات بیشتری از این حادثه افزود: ساعت 5 بامداد روز یکشنبه بیست و هشتم مردادماه سال جاری، اشرار مسلح وابسته به گروهک‌های تروریستی در محور «چابهار ــ ایرانشهر» پس از ایجاد راهبندان و شلیک چندین گلوله، هشت دستگاه خودروی عبوری را به آتش کشاندند. وی گفت: در پی این اقدام، اشرار مسلح که در کمین این جاده بودند، رانندگان این تعداد خودرو را به همراه 4 تن دیگر به گروگان گرفتند. سرهنگ احمدی همچنین اعلام کرد که بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات به دست آمده، اشرار موفق شده‌اند به همراه 12 گروگان خود از کشور خارج و به سمت پاکستان متواری شوند. وی تأکید کرد: تحقیقات پلیس برای دستگیری عاملان حادثه و نیز رهایی گروگان‌ها ادامه دارد. رییس دبیرخانه شورای اطلاع رسانی نیروی انتظامی تاکید کرد: این اقدام ناجوانمردانه اشرار مسلح در پی آن انجام شد که روز گذشته در همان منطقه، نیروهای عملیاتی با اشرار منطقه درگیر شده و دو تن از آنها را به هلاکت رسانده بودند.


قتل يک نفر توسط نيروهاي انتظامي رژيم در منطقه "جكيگور" چابهار
نیروهای انتظامی رژیم یک نفر به نام "رضايي نوهاني" معروف به "رضوك" را به اسم شرور و قاچاقچي مسلح در منطقه "جكيگور" چابهار گلوله باران کردند.
طبق گزارشات حکومتي در طي هيجده روز اخير در بلوچستان سيزده نفر اعدام و يا توسط نيروهاي انتظامي با رگبار گلوله به قتل رسیده اند
سایت خبری رژیم "ايرنا" در باره قتل اين فرد چنین نوشت:
معاون اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: ‪۱۶۰ كيلوگرم انواع مواد مخدر در درگيري با اشرار كشف و ضبط شد.
سرهنگ "صلاح عسگرپور" عصر يكشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: به دنبال گزارشهاي مردمي مبني بر ورود كاروان مواد مخدر ماموران انتظامي مستقر در منطقه "جكيگور" چابهار به محل اعزام شدند.
وي ادامه داد: در درگيران ماموران با سوداگران مرگ علاوه بر مواد مخدر سه قبظه سلاح كلاشينكف و مقداري زيادي مهمات از قاچاقچيان كشف و ضبط شد.
او بيان كرد: ماموران انتظامي در اين درگيري يكي از سوداگران مرگ معروف به "رضوك" كه داراي سوابق راهبندي و سرقت مسلحانه بود را به هلاكت رساندند.
عسگرپور افزود: همچنين در اين درگيري اشرار با برجاي گذاشتن مقدار زياد وسايل و تجهيزات به آن سوي مرز متواري شدند. ك/‪۳
http://www2.irna.ir/fa/news/view/menu-155/8605283547182312.htm

No comments: